lørdag den 5. februar 2011

En basisgarderobe

Lige imens jeg venter på at skulle lave en kage til en barnedåb på lørdag, så tænker jeg på at lave mig en basis garderobe. En basis garderobe er noget alle bør have! Men har jeg det? Nej...

Jeg er ved at samle en sammen, så jeg altid kan mixe og matche med alle min klæder, for jeg har så mange (gamle) klæder at mit skab er fyldt til randen...
Og efter som jeg ikke er en særlig god shopper, gør jeg det meste over nettet, når det nu skal være.
Efter min mening skal en basis garderobe indeholde:

* Et par bukser i en neutral farve
* 2 par velsiddende jeans
* LBD - the Little Black Dress, behøver jeg sige mere?


* En knælang nederdel
* En mini nederdel
* Et par stroptoppe eller tanktoppe (velegnede både til sommervejr og til at bruge lag-på-lag under dine andre overdele)
* 4-5 T-shirts eller bluser, alt efter hvad der mest er din stil
* En hvid skjorte
* En cardigan
* En striktrøje
* En blazer
* Et par langskaftet støvler
* Stiletter - i massevis ...

* Sandaler
* Et par praktiske sko (for eksempel sneakers)
* Et stykke vinterovertøj
* Et stykke sommerovertøj (denim-, læderjakke, blazer eller en standart vindjakke)
* En vind- og vandtæt stykke overtøj
* 10 par trusser
* Et par gode, neutrale bh'er (hvid og sort er klassikerne, men overvej også en hudfarvet bh, den er ideel under lyse toppe)
* 10 par strømper
* Strømpebukser
* Nattøj (hvis du bruger den slags)
* Bikini eller badedragt
* En mellemstor taske i en neutral farve
* Solbriller
* Halstørklæde
* Handsker
* Et bælte

Det skulle kunne klare dig igennem de fleste garderobe-kriser. Du kan selvfølgelig snilde finde mange andre ting, der er gode at supplere basisgarderoben med, som for eksempel:

* Et par shorts
* Et par ballerina-sko
* Et sæt frækt undertøj
* Et sæt fritidstøj
* En festtop
* En festkjole
* En lille håndtaske eller en kuverttaske til aftenbrug

Det mest oplagte er selvfølgelig at finde det hele i sort, men det kan sagtens være brunt eller anden neutral farve som hvid, grå eller mørkeblå! Og vælg klassisk, så det kan bruges igen og igen...
Jeg er lidt over det hele, så jeg har blåt, hvid, sort og brunt, men jeg skal have ryddet mere op i mine gamle gemmer, specielt nu hvor jeg bor i en lille bitte frimærke lejlighed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar